Hm.
Jag har detta i högerklick
Detta till vänster
Där visas mer än vad som anges i filen för systemkataloger....
Många källor anger att man ska kunna dra och släppa en mapp men den hamnar då bara i bokmärken.
Ett tips var att man ska kolla så att man får "en enkel linje och inte en dubbel linje" (ja, ni måste testa själv för att förstå) när man släpper. Dubbel linje innebär att man kopierar mappinnehållet.
Mikael skrev:Undrar om det är detta som ställer till det?
Pekar de på en och samma katalog?
bosse skrev:vet inte hur jag får "en"linje när jag skall dra
Mikael skrev:bosse skrev:vet inte hur jag får "en"linje när jag skall dra
Här har jag tagit tag i katalogen Publikt för att dra den till vänster:
Där ser man dubbla linjer över Program. Skulle jag släppa där flyttar jag in katalogen Publikt i katalogen Program och det vill jag INTE göra.
Här har jag tagit tag i katalogen Dokument för att dra till vänster.
Där har jag en enkel linje samt att man ser en litet grönt +
Det var så jag gjorde i tidigare inlägg men då med katalogen Publikt och då kom även den katalogen med i högerklick Flytta till.
Jag vill inte mecka allt för mycket när det fungerar i min LMDE men jag kan dra igång Wilma på en annan dator.
bosse skrev:Allt jag har till "höger" mappar o filer syns ju redan till vänsterunder home i trädet.
bosse skrev:Det spelar ingen roll vad eller hur jag försöker. jag får alltid dubbla linjer. Fattar nada
Mikael skrev:bosse skrev:Allt jag har till "höger" mappar o filer syns ju redan till vänsterunder home i trädet.
Ja men inte i högerklicksvalet Flytta till.
När jag lade till en katalog till vänster fick jag även den katalogen i högerklicksvalet ...
bosse skrev:Eftersom det redan finns till väster.
bosse skrev:Jag ser aldrig något alternativ med en linje. På någon av maskinerna.
mikael skrev:Många källor anger att man ska kunna dra och släppa en mapp men den hamnar då bara i bokmärken.
Ett tips var att man ska kolla så att man får "en enkel linje och inte en dubbel linje" (ja, ni måste testa själv för att förstå) när man släpper. Dubbel linje innebär att man kopierar mappinnehållet.
Efter en hel del sökning hittade jag lösningen på "Debian User Forums" och det går ut på att man först drar en mapp till Bokmärken. Därefter från bokmärken till "Den här datorn".
Återgå till Vanliga frågor och svar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster