God morgon
Jag sitter här och bearbetar min första kopp kaffe, så jag har enbart tvåsiffrigt IQ ännu
bokmärken...
Nu vet jag ärligt talat inte hur det ser ut i Chromeum, då jag använd Firefox sedan generation 2.0 eller 3.0 tror jag det var när Netscape dog
Men om du klickar på Hamburgaren
(detta är faktiskt första gången jag skriver det ordet i inställningssammanhang)
men.. Hamburgaren ---> Fler verktyg ---> Anpassa verktygsfältet
Där ser du ikonen Bokmärkesmenyn.. Där kan du klicka/dra och släpp upp till de övriga ikonerna högst upp till höger eller vänster.
Jag vet inte om du prova detta.
Jag använder Bokmärkesfältet så jag har alla bokmärken i mappar likt som tab flikar under adressfältet.
Om du vill ha det så... tryck Alt så top-menyn visas.. Klicka på visa och sedan på verktygsfält.. sedan Bokmärkesfältet... och Visa ALLTID
Sedan får du skapa mappar och flytta de bokmärken du vill ha i de mapparna i fältet.
Eller var jag för trött så jag missuppfattade din fråga.
(Går o hämtar min andra kopp.. så om ytterligare en(efter kopp3) börjar jag koppla) 
Edit
jajust det.. om du aldrig använt firefox förut.
Denna ska du lägga på minnet, så behöver du aldrig komma ihåg de andra kombinationerna i framtiden.
I adressfältet skriver du: about:about
Då får du alla special menyer samlade på ett ställe.. istället för att försöka minnas about:config, about:performance, about:plugins osv osv