Efter de störningar som var nyss så är det rimligt att fundera över vad som kan förbättras. https://linuxmint.se/forum/viewtopic.php?f=14&t=1013
LennartL lyfte idén om en länk för de som vill vara med och dela på kostnaderna. Jag har under drygt 10 år, helt av egen vilja, betalat totalt över 30 000 kr av egna skattade pengar för serverplats mm och nu arbetar jag med ett par nystartade företag och som fritidspolitiker så både tiden och likviditeten är mer ansträngd under en period.
Jag har startat ett konto på Patreon och länken finns i min signatur. Där kan man ge ett litet månatligt bidrag om man vill vara med och dela på kostnaderna. Nu ligger kostnaderna på ungefär 300 kr per månad så även en liten slant gör nytta. Med lite bättre ekonomi vore det dessutom roligt att uppmärksamma extra hjälpsamma medlemmar med en liten present emellanåt.
Återigen så är det helt frivilligt att bidra med en slant. Det är inte meningen att någon ska behöva ha dåligt samvete om man låter bli. Linuxmint.se kommer att finnas kvar även utan bidrag.