Om jag svarar på frågan med vad jag själv kommer göra på några av mina retrodatorer.. Så kommer jag köra äldre versioner av linux just för att de har lägre prestandakrav, mer bakåtkompatibla..
Det man inte har är säkerhetsuppdateringar, så man får ju ha det i åtanke vad man använder datorn till.
Lika så när man fått installationen perfekt och allt fungerar, alla inställningar, utseende osv.. gör en image av hårddisken, så att "om" något händer så behöver man bara köra en recovery och återställa hårddisken så slipper man alla tweeks osv vid nästa tillfälle.
Jag har mellan 25-30datorer och två servrar, så tro mig, jag vill inte göra en extra installation mer än absolut nödvändigt. *hihi* EDIT:
Men största frågan är... vill man bara få det att fungera, så tar man enklaste lösningen... vill man lära sig allt och lite till, så ska man aldrig ta lätta vägen... ingenting är omöjligt som jag har som signatur... men det är extremt tidskrävande o frustrerande innan man löser saker. Mina första inlägg på detta forumet visar på hur jag var på väg att kasta datorerna på tippen typ.
Minns du det
Mikael, vi hade ju långa diskussioner om mina problem 2018.