Det känns som om jag gick vilse i mitt förra inlägg, och jag hittar inte hur man tar bort det, så jag börjar om från början och försöker vara mer precis i min beskrivning av vad jag vill åstadkomma.
Jag har installerat Linux Mint 19.3 Cinnamon 32bit på en Dell Latitude D610. Denna dator är ansluten via kabel till min Gateway/Router. Till samma Gateway/Router är också en stationär dator, Dell Optiplex 990, och en NAS anslutna, båda via kabel. Till den stationära datorn är en skrivare, Hp LaserJet 100 color MFP M175nw, ansluten direkt via USB-kabel. Nu vill jag koppla upp Linux-datorn via nätverket så att jag kan skriva ut på skrivaren. När jag öppnar nätverksmappen ser det ut så här:
Om jag dubbelklickar på NAS-mappen, så visas innehållet i NASen. Om jag dubbelklickar på Windows-nätverksmappen, så får jag följande felmeddelande:
Hur går jag vidare från detta läge? Jag är för närvarande inte intresserad av att dela filer mellan datorerna, men det kan inte uteslutas att det kan bli aktuellt i ett senare skede. Just nu känner jag dock att mina Linuxkunskaper inte räcker till för att försöka lösa mer än ett problem i taget.