(har raderat några andra inlägg, börjar liksom om här)
När det inte lirar som det ska verkar man (jag) behöva starta om alla enheter med Warpinator. Alltså dator/telefon, inte bara programmet.
Vad gäller mobilen så har jag upptäckt (typ) följande:
Appen installeras. Koden 12345 används. Fungerar.
Warpinator uppdateras, koden behöver vara längre, minst åtta tecken. Ändras till 12345678 på berörda enheter. Fungerar
Krångel uppstår. testar att byta kod till ABCDEFGH på alla enheter. Hjälper inte.
Avinstallerar Warpinator-appen i mobilen.
Installerar den på nytt. Öppnar inställningarna. Där står nu koden 12345678
Oklart varför en nu gammal kod anges? Möjligen att det är senast fungerande kod som någonstans ändå ligger kvar?
Fortfarande fel.
Startar om mobilen. Fungerar. (har ändrat tillbaks till 12345678 på datorn)
**
Nu har jag Warpinator aktiva i min "rätta" dator (heter fitlet2) och i gamla jobbardatorn (heter jobbardatorn) samt i mobilen (heter (S21)
Till en början lirade alla tre bra ihop.
Efter ett tag fungerar det inte mellan fitlet2 och S21. Mellan fitlet2 och jobbardatorn är det ständig kontakt.
Mellan jobbardatorn och S231 är det kontakt så länge S21 är vaken. Om S21 går in i låst läge tappas kontakten med den, i jobbardatorn. Den finns med i listan som frånkopplad. Så snart jag väcker S21 etableras kontakt med jobbardatorn.
S21 finns inte ens med i listan hos fitlet2.
fitlet2 finns med i listan hos S21 men inte med riktigt rätt namn och ibland med ett utropstecken i en röd ring.
Att köra sudo systemctl restart NetworkManager på fitlet2 hjälper ej
Att starta om Warpinator på S21 hjälper ej.
Att starta om Warpinator på fitlet2 hjälper ej.
Att ta bort den trådlösa anslutningen från listan över Nätverksanslutningar och sedan ansluta till det "hittade" trådlösa nätverket tycks fungera. Dock bara två gånger, sedan är det samma visa igen..