Drivrutiner till grafikkort

Här diskuterar vi hårdvarurelaterade problem eller projekt.

Drivrutiner till grafikkort

Inläggav Mumrik93 » tor apr 04, 2019 3:22 pm

Hallåj!

Så jag har ett Nvidia GTX 1080 grafikkort på min stationära dator och en Nvidia GT 580 till min bärbara dator och jag har upptäkt att när jag första gången installerar drivrutinerna till båda datorerna så händer det något konstigt med min bootup-screen där Mint-loggan visas, innan jag installerade drivrutinerna så dyker loggan upp med en upplösning på 1920x1080 (alltså anpassad till min skärm) men efter att drivrutinerna installerats så blir loggan jättestor och suddig, ser ut som att den ligger på 800x600 pixlar. I övrigt händer ingenting negativt av att installera drivrutinerna, allt annat fungerar precis som det ska, men det är lite töligt att Linux Mint loggan ser så suddig ut.
Har provat att avinstallera drivrutinerna en gång på min bärbara men av någon anledning så förblir Linux Mint loggan stor och suddig , tror det kanske är en inställning någonstans, har för mig att jag såg en artikel om detta på "OMG Ubuntu" för flera år sedan men kan hitta den den, därav varför jag frågar här ifall någon känner till detta?
Bild
Användarvisningsbild
Mumrik93
Munk
 
Inlägg: 11
Blev medlem: fre mar 15, 2019 10:39 pm

Re: Drivrutiner till grafikkort

Inläggav Mumrik93 » tor apr 04, 2019 8:37 pm

Ps, frågan kanske ska ligga någon annanstans men i och med att detta är relaterat till grafikkortet (?) så tänkte jag att den kanske passade här, rätta mig gärna om jag har fel!
Bild
Användarvisningsbild
Mumrik93
Munk
 
Inlägg: 11
Blev medlem: fre mar 15, 2019 10:39 pm


Återgå till Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster