optisk spelare

Här diskuterar vi hårdvarurelaterade problem eller projekt.

optisk spelare

Inläggav bosse » tis sep 05, 2023 6:59 pm

Har en Lenovo Thinkpad T430 LM 19.1 som omotiverat aktiverar cd-spelaren och öppnar luckan.
Hårdvarufel, installationsfel, eller inställningar som beror på handhavaren. :P Någon som har något tips på lösning? :?: :?:
bosse
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis aug 12, 2014 7:25 am

Re: optisk spelare

Inläggav Jan-Olof » tis sep 05, 2023 8:15 pm

Tydligen ett vanligt fel. Enligt levelKro på nätet:
Jag jobbar på ett företag som har många ThinkPad T430 och T420. Vissa datorer börjar mata ut cd-skivan utan någon anledning. ... Problemet är den optiska enheten själv. All "automatisk" utmatning orsakas av Lenovo DVD Multi III, modell DS-8A8SH och GT33N. Kombo-enheterna (DVD, DVD+CDRW) fungerar däremot utan problem.

Jag har satt in den felaktiga enheten i andra datorer och bytt mellan T420 och T430, varje gång har den öppnats av okänd anledning.

Om du byter enhet, byt även modell.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1683
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: optisk spelare

Inläggav bosse » tis sep 05, 2023 8:46 pm

Jan-Olof skrev:Tydligen ett vanligt fel. Enligt levelKro på nätet:
Jag jobbar på ett företag som har många ThinkPad T430 och T420. Vissa datorer börjar mata ut cd-skivan utan någon anledning. ... Problemet är den optiska enheten själv. All "automatisk" utmatning orsakas av Lenovo DVD Multi III, modell DS-8A8SH och GT33N. Kombo-enheterna (DVD, DVD+CDRW) fungerar däremot utan problem.

Jag har satt in den felaktiga enheten i andra datorer och bytt mellan T420 och T430, varje gång har den öppnats av okänd anledning.

Om du byter enhet, byt även modell.

Tack för svar!! Bara att gilla läget med andra ord.
bosse
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis aug 12, 2014 7:25 am

Re: optisk spelare

Inläggav bosse » tis sep 05, 2023 9:09 pm

Då verkar inte OS spela någon roll. !? :)
bosse
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis aug 12, 2014 7:25 am


Återgå till Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst