Osprey

Osprey

Inläggav Osprey » mån jun 19, 2023 10:16 am

Några av er kanske känner igen mig (Osprey) från ubuntu-se.org och ubuntu.se där jag varit med drygt 15 år och skrivit över 6000 inlägg. Jag har snart 40 års erfarenhet av Linux (om mn räknar in Unix) och är mycket förtjust i "bash" och "vim". :D

Att jag inte varit med här tidigare är för att det har krånglat med inloggning (registrerade mig här först för c:a 10 år sedan). Men nu har jag med hjälp av Carl-Uno fått det att funka, så jag kommer kanske att synas här emellanåt...

Och ja, jag kör Linux Mint sedan ungefär 10 år, var "tvungen" att byta från Ubuntu när Unity infördes som standard och gnome2 försvann... ;)

Ha det så gott!! :D
/Magnus
Osprey
Ninja
 
Inlägg: 151
Blev medlem: fre maj 30, 2014 3:33 pm
Ort: Falkenberg

Re: Osprey

Inläggav Marie SWE » tor jun 22, 2023 1:10 am

Hejsan på dig. Du var ju heeelt okänd. :D
Forumet kommer bli glada över din kunskap du har. ;)

Glad Midsommar. 8-)

Edit
PS. Om jag är smiley missbrukare, så slår faktiskt Osprey mig i den ligan. :lol: :mrgreen: DS.
Marie SWE
Ninja
 
Inlägg: 226
Blev medlem: tis jan 31, 2023 6:30 pm

Re: Osprey

Inläggav carl-uno » lör jul 15, 2023 7:19 pm

Osprey skrev:Några av er kanske känner igen mig (Osprey) från ubuntu-se.org och ubuntu.se där jag varit med drygt 15 år och skrivit över 6000 inlägg. Jag har snart 40 års erfarenhet av Linux (om mn räknar in Unix) och är mycket förtjust i "bash" och "vim". :D

Att jag inte varit med här tidigare är för att det har krånglat med inloggning (registrerade mig här först för c:a 10 år sedan). Men nu har jag med hjälp av Carl-Uno fått det att funka, så jag kommer kanske att synas här emellanåt...

Och ja, jag kör Linux Mint sedan ungefär 10 år, var "tvungen" att byta från Ubuntu när Unity infördes som standard och gnome2 försvann... ;)

Ha det så gott!! :D
/Magnus


Du är varmt välkommen!
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 154
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum


Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst